Karin Nordström är ny säljare och kontorschef i Kalmar

28 januari, 2025

Karin Nordström är en av tre nya säljare på IQITA. Hon började sin tjänst i början av januari och menar att företagets grundvärderingar stämmer väldigt väl med hennes egen filosofi om hur långvariga affärsrelationer ska byggas.
– På IQITA finns det utrymme både för noggrann research och uppföljning vilket är viktiga förutsättningar för att affären ska bli rätt och att kunden ska känna sig trygg med att komma tillbaka, säger Karin.
– Allting i rekryteringsprocessen med Karin kändes väldigt bra. Hon har stor erfarenhet och många kloka tankar som hon gärna delar med sig av till oss andra, säger Torgny Månsson, vd på IQITA.

Karin har arbetat med försäljning och kundrelationer större delen av sin karriär. Hon har Kalmar som bas och kommer förutom försäljning också att ansvara för Kalmarkontoret på Erik Dahlbergs väg 29. Att öka företagets lokala närvaro och varumärkeskännedom i regionen ser Karin som en viktig uppgift inledningsvis.
– Vi har varit aningen anonyma i Kalmar och jag ser stora möjligheter med att bara visa vilka vi är och att vi finns här, säger Karin.
Hon berättar vidare att hon har stor vana vid kundmöten och känner sig väldigt bekväm med det. Hon betonar också vikten att vara ordentligt påläst innan mötet och att följa upp alla affärer ordentligt. Att förvissa sig om att leveransen landat och fungerar som den ska samt att den också gör den nytta som det är tänkt, är direkt avgörande för att affärsrelationen ska kunna bli långvarig.

GENUINITET OCH ENGAGEMANG
Karin fick en väldigt bra känsla för IQITA redan vid första mötet.
– IQITA får många nya kunder på rekommendation från befintliga, vilket är ett bra kvitto på att man jobbar på rätt sätt. Här finns också ett stort engagemang inbyggt i företagets kultur, det går helt i linje med hur jag är van att arbeta, säger Karin.

SNABBA BESLUTSVÄGAR
Karin lyfter också fördelen med de snabba beslutsvägar som finns i bolaget, vilket är en av anledningarna till att man har en kundservice som är outstanding.
– Snabba beslut är till god hjälp för att upprätthålla den höga servicenivån som finns på IQITA som i sin tur påverkar relationen till kunderna positivt, menar Karin.

GENOMGÅENDE HÖG KVALITET
Karin tilltalas av den goda sammansättning av produkter och tjänster som IQITA erbjuder. Det satsas genomgående på hög kvalitet på komponenter i de lösningar som erbjuds, vilket är en stor fördel som Karin gärna framhåller.
– Det gör att jag kan känna mig trygg med det vi levererar vilket, återigen, är så viktigt för långvariga affärsrelationer.

AKTIV OCH SOCIAL
Karin beskriver sig själv som en social person som gärna spenderar tid tillsammans med sina barn och vänner. Hon gillar också att träna och då gärna utomhus.
– Jag har mina rötter i Malung i Dalarna och när tillfälle ges åker jag gärna dit och ägnar mig åt en av mina favoritaktiviteter, utförsåkning.